Presentation - Nora och Tinus

Nu är den här, vår gemensamma hästblogg. Eftersom att det kanske kommer lite av Sofias läsare som inte vet vem jag är så skriver jag lite om mig nu :)

Jag heter Nora Bilancioni och har precis fyllt 16 år nu i November. Jag bor ute på Värmdö utanför Stockholm, har skiljda föräldrar så bor både i ett gult radhus och i en lägenhet. Jag pluggar första året på Mediagymnasiet, inriktning foto. Som ni säkert då förstår så är fotografering ett stort intresse och jag plåtar med min Nikon D90, vad som fastnar på bild är lite blandat. Allt från djur till natur :) Men nu är ju detta en hästblogg så ska hålla mig till hästeriet!

Jag har ridit på Värmdö Ridklubb sedan 2002 och rider just nu på fredagar i en hoppspecial. Kommer dock att sluta där till jul eftersom att jag även rider en privathäst. Det är min medryttarhäst Tinus af Casmaslund som jag just nu bara tömkör (har varit sjuk i 6 månader och börjas sättas igång nu) ungefär 2-5 gånger i veckan. Det kan variera väldigt mycket. Jag har ridit honom sedan sommaren 2009 och nu innan han blev sjuk så hade jag precis börjat hitta knapparna på honom och vi började klicka riktigt ordentligt. Han är en brun valack, oldenburgare på 7 år som är importerad från Danmark. Väldigt speciell i ridningen, inte en häst som många kan hoppa upp och rida på. Har väldigt varierande humör och är envisare än en ponny. Men samtidigt väldigt samarbetsvillig och älskar att göra rätt och utvecklas. Han är en häst som jag tror kan komma riktigt långt om han får dom möjligheterna. Han ägs utav Malin Skjernov men det är mestadels jag och hennes dotter Sofia som rider honom :) Denna häst har hjärtat på rätt ställe och gör allt för att prestera så bra som möjligt.

I dressyren så kan han ha mycket att säga till om då han har haft ryggproblem tidigare och därför är det extra jobbigt för honom att arbeta med ryggen. Men han blir jättenöjd med sig själv när han har varit duktig och är inte dålig på att visa det. I hoppningen är han pigg och stark, älskar att hoppa av hela sitt hjärta. Han vill mer än vad han kan, men det bästa med honom är att han försöker. När man rider ut så är han lite smågalen, det ska gå så fort som bara möjligt och att leka rodeo är nummer 1 på listan (Y) Jag vet inte vad mer jag ska skriva, det blev (som vanligt) ett galet långt inlägg, hehe! Jaja om det är något mer ni undrar om så får ni skriva en kommentar så skriver jag om det då ;)

Här har ni några bilder på mig och min prins;





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0