Ariel historian - del 2

Jag och Ariel åkte till Runsten tillsammans med Johanna och Olivia för att träna för någon (minns inte vad hon hette?) på deras fina terräng bana. Första gången Ariel hoppade terräng i sitt liv och det gick helt okej faktiskt. Visst, hon stannade ju ganska mycket, men vadå? Hon var väll skeptisk mot alla dessa fasta hinder, de skulle jag också vara haha. Åkte iallafall av en gång, flög rakt in i häcken, det var mindre skönt (y) Detta var i slutet av april, typ 29 eller något.


Den 9e maj åkte vi till hufvudsta för att hoppa två klasser. Minns inte hur det gick faktiskt, men stannade ut mig i en eftersom att banan var KAOS. Banan låg i vatten bokstavligt talat, Ariel HATAR vatten och lera = noll framåtbjudning = stoppar.

I maj åkte vi till stall Skaft långt ute på landet för att återigen träna för Bernt Hällgren. Två pass i två dagar, det gick bra. Minns att det SPÖregnade en hel dag, och den andra dagen var det strålande sol och man red i tshirt. Ariel var iallafall fin minns jag :) Detta var den 22-23 maj.


Sen åkte vi till mälarhöjden den 29 maj och det gick över förväntan, kom hem med två vita rosetter - en 6e plats och en 11e plats! Fina ponnyn. Hoppade LD och LC.


I juni hade jag ariel själv ett tag, vi tränade och tränade. Den 13? åkte vi till Hölö för att hoppa LC och LB. I LCn var vi inte tillräckligt snabba, eftersom att ariel inte är någon "speed"ponny så är de låga "speed"klasserna inget för henne. Men i LBn, som förövrigt var våran första, kom vi 2a. Hade dock 4 fel, men det hade vinnaren också. Var jättenöjd med henne, fina ponny!


I mitten på Juni var jag på läger hos min dåvarande dressyrtränare, Nicole. Vi hade tre? jätteroliga dagar med massor av hästar och ungdomar. Hopptränade, dressyrtränade, uteritter, bad och allt vad man kan tänka sig. Jag och Ariel hade båda jättekul och det var väldigt givande!


Sen tävlade vi sommarens sista tävling 3 juli på Järfälla. Var återigen alldeles för långsam i LCn, men i LBn knep vi 2a placeringen med 0/0 fel! Var jätteglad!! :D (hittar inte bilden hahaha :()

Bjussar på en härlig badbild från Nickilägret! Ariel hatar vatten, syns det? :D


MER KOMMER, TJIHO :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0