dagens ridpass

Tinus:
Red dressyr i ridhuset i ca 40 minuter. Han var ganska seg och loj idag, lyssnade bra på tempoväxlingar men hade ingen direkt bjudning. I galoppen så bråkade han ganska mycket, kickade och bröt av till trav. Men efter en stunds arbete så lugnade han ner sig och samlade ihop sig. Kanske inte så pass mycket som jag hade önskat men han körde inte ut ytterbogen och drog iallafall. Blev även jättefin i skritt och trav, ganska nöjd med honom :)

Adde:
Joggade i ridhuset i ca 30 min. Han var spänd och springig idag, red med snodd för att få honom att lugna ner sig och inte slå med huvudet. Då blev han lite lugnare och arbetade på rätt så bra, gick dock och hängde sig i tygeln då och då så nu har jag jätteont i ryggen.. Men han var som finast i galoppen, var lugn och samlad, kunde öka och minska tempot utan att han kastade sig ur formen. Nöjd bortsett från att han pajade min rygg haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0