varning.. lång text!

Okej nu ska jag berätta om gårdagen..

Showen i sig var underbar, jag verkligen älskar min ridklubb! Alla nummer var fina, välplanerade, sjuka, roliga och störda haha! Skrattade tills jag grät igår. Mitt nummer igår började bra.. först gick vi in och blev presenterade en och en. Tinus skötte sig jättebra, tog det dock lugnt där inne eftersom att jag inte visste hur han skulle reagera. Sen när jag red fram så tog jag det väldigt lugnt, det var ganska hårt på utebanan. Tog några språng, testade snäva svängar och han svängde på en femöring, hoppade med grym teknik! Allt kändes skitbra helt enkelt :')

Sen gick vi in i ridhuset allihopa, travade och galopperade där medan stallchefen förklarade reglerna osv. Jag var sist ut att hoppa, under min ritt spelades låten "Rosa helikopter", haha OM jag blev taggad av den låten! Dock gick det inge vidare under min ritt.. Tinus vart väldigt taggad av publikens jubel så jag försökte lägga honom rätt så snävt på dom flesta hindrena då det är min enda chans att stanna upp honom utom att styra in i väggen typ. Det hjälpte, han lyssnade bättre och hoppade fint. Dock så stannade han på det högsta hindret, det var även det mest tittiga. Trots att Tinus inte är tittig och trots att vi har hoppat högre så stannade han. Vet inte varför för det kändes rätt, jag kände att jag la honom rätt på hindret. Men han stannade. Och då kom jag av mig.. Stressade mot nästa hinder och sen blev allt bara pannkaka.. visst hoppade han, snäll som han är, men herregud som jag red! Fick totalt typ 4 stopp och en rivning tror jag, sämst var vi. Eller nej. Tinus var bäst, helt klart.. han var den bästa, duktigaste och snällaste hästen där inne.. men det var inte rättvist mot honom att ha mig som ryttare igår. Usch, mår inte bra när jag tänker tillbaka på det.

Dock så hade vi väldigt kul på ärevarvet, drog på lite på läktarlångsidan och vipshejsanhoppsan så drog Tinus om alla hästar och intalade sig själv att han var en cirkushäst! Så en rad bockningar visade han publiken, riktigt stolt var han efteråt hahahaha! Och jag satt kvar!!!!!! Så är lite stolt jag med. Nu ska jag sluta skriva för det här blev fett mycket. Men jag ville bara berätta hur det gick igår och det kanske inte är så roligt att läsa eftersom att vi var sämst av alla, men jaja. Jag hade kul fram tills dom här känslorna kom :')

Vi har kommit så långt under dessa 2 år och jag tänker inte ge upp nu.
Det är vi två, vi hör ihop. Oavsett vad alla andra tycker, you and me belong together!

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0