answer to a elojn question

Varför går ni inte ihop och skaffar egen häst together?

Noras svar: Jag tror inte att jag och Sofia skulle hitta någon häst som vi båda funkar med. Dom enda hästarna vi båda tycker om är Adde och Herkules (Herkules tror jag dock inte att jag skulle tycka om nu och Sofia gillade honom inte när jag red honom mycket). Vi har väldigt olika sidor vi letar hos hästarna osv. Dessutom så skulle det förmodligen bli bråk då båda tycker om samma sak och skulle vilja göra allt och det går ju inte om man delar. För det tredje så har jag heller inte tid, jag är nöjd med mina 2-3 dagar i veckan då jag rider en häst som för den dagen känns som min :) Visst är det väl jobbigt att inte få bestämma själv över utrustning, träning osv men det är något man får ta om man inte har pengarna eller tiden. När jag är äldre och har skaffat mig en fastanställning så kommer jag nog att fundera på en egen häst. Men just nu så har jag mycket i skolan och på lov så reser jag väldigt mycket så nej, har tyvärr inte tiden!

Är nöjd som det är just nu faktiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0