Evlinge bussarna är grymma....

Nu när det börjar bli vinter, och halt på vägarna så ställer jag ju självklart av min trogna moped. Därmed blir det krångligare för mig att komma till/från stallet. Hur ser vägen till stallet ut för er? Hur tar ni er dit?

För mig (och Nora då såklart) ligger stallet ganska långt ut, på landet. Visst, det är awesome med all skog och mark, men det finns ju nackdelar också. På sen vår, sommar och tidig höst är det jätteskönt. För då kan jag somsagt åka min moped, vilket tar ungefär 25 minuter hemifrån mig. Men på vintern måste jag åka bussen, som inte går speciellt ofta. På vardagarna går de ca 4-5 gånger per dag och den sista bussen går från Evlinge klockan 18.00. På helgerna går det 2 bussar och den sista går ca 14.00.

Dock kan vi välja att gå ca 3-4 km för att komma till "stora vägen" där bussarna går ca varannan timme, men vem vill göra det då det inte finns en endaste liten gatulampa i HELA EVLINGE? ;) Saken är den att Evlingebussarna inte alltid kommer när man står där i Kolvik och väntar, ibland är de sena och ibland kommer de inte alls. Vad gör man då? JO man får ta en Saltaröbuss och gå den långa vägen till stallet i mörkret. Det är härligt, hänt några gånger faktiskt...

På vardagarna går bussarna typ: runt 08.00, 12.00, 14.00, 16.00 och 18.00.
På helgerna går de typ: 09.30 och 14.00.

Fy vad jag älskar landet, underbart när det finns bussar som gååår! :D Or not!


Kommentarer
Postat av: Nora

Haha hej jag har absolut inget liv och kommenterar min egen blogg :D Men måste bara tillägga att förstår du hur det är för mig som ALLTID får ta bussen ut? Om jag inte har turen att få åka moppe med er bruds :D

2011-11-16 @ 23:13:43
URL: http://evlingeryttarna.blogg.se/
Postat av: elin den bästa

jo jag ska förklara hur jag tar mig till stallet.........

först ringer jag taxin, åker typ 6 mil, fett segt tar as drygt me tid. sen åker jag buss 3 km så jag hamnar typ läääängst in i skogen. a där står det en gubbe och väntar på mig så rider jag på hans rygg 2 km in i skogen. därifrån tar jag cykeln 1 mil och där byter jag till moppe och åker ca 2 km - SEN ÄR JAG FRAMME!



Skojaaaaaaaaaaaaaa ibland är jag bara så jävla kul, hehehe ller nåt. jag går typ 100m :)))))

2011-11-17 @ 22:32:57
URL: http://elojnwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0