10. 10 saker du inte visste om mig

1. Jag är ett planerings-freak. Det betyder inte att jag inte gör saker otippat för det gör jag verkligen också. Men jag älskar att planera grejer och behöver det för att känna mig lugn och säker på att saker ska gå rätt till då. Fråga bara mina kompisar, dom suckar alltid åt mina planeringar hehe!

2. Jag måste alltid göra iordning min häst själv, även om jag har bråttom så måste jag alltid kontrollera att allt har gått rätt till. Så om någon till exempel sadlar åt mig så måste jag dubbelkolla att allt sitter som det ska, även om den personen är duktigare än mig.


3. Jag har väldigt kort stubin, italienarhumör ni vet. Det har ni nog redan listat ut. Jag försöker jobba med det inom ridsporten då jag ofta tappar humöret om hästen inte går som jag vill. Jag bestraffar den aldrig pga mitt humör utan skrittar omkring på långa tyglar tills jag har lugnat ner mig istället. Men försöker hitta andra sätt att kontrollera den, skritta runt och lugna ner mig kan jag inte alltid göra.. till exempel under en lektion så blir det lite svårt.
4. Jag har lätt att öppna mig för nya människor och att släppa in nya i mitt liv. Jag har tyvärr väldigt lätt att binda mig vid människor också vilket resulterar till att jag ofta blir väldigt sårad. Jag är även en sådan som lätt förlåter och därför blir jag ofta sårad gång på gång.


5. Jag har väldigt svårt för att prata bra om mig själv. Till exempel säga mina bra sidor eller prata bra om mig själv. Därför så skriver jag till exempel aldrig om någon har sagt bra saker till mig inom ridningen, en tränare eller liknande, det får mig att känna mig mallig. Men jag avundas dom som kan det.
6. Jag är hemma en väldigt slarvig person, mitt rum är aldrig städat och det ligger grejer lite överallt i huset. Har ingen koll direkt. Men i stallet så är jag väldigt noggrann, tar väl hand om hästens utrustning och gillar att ha ordning i skåpet och hos hästen.


7. Jag är italienare men kan typ ingen italienska fastän vi åker dit minst 2 gånger om året. Jag har alltid velat lära mig men inte haft nog med tålamod.
8. Jag försöker att spela tuff på utsidan men är en helt annan person på insidan. Där är jag väldigt skör och blir väldigt lätt sårad över småsaker. Försöker dock att inte visa det men om jag gör det så visar jag det med aggression istället.


9. Jag är väldigt skoltrött, lägger inte så mycket engagemang till skolan och orkar inte bry mig så mycket ifall jag råkar skolka ett par dagar. Vilket är väldigt dåligt och jag ska ändra på det.
10. Jag har svårt att släppa taget om saker och ting. Till exempel Tinus, fastän jag har blivit erbjuden jättefina hästar att tävla på så har jag avstått då jag inte kan släppa taget om Tinus. Tyvärr kommer jag förmodligen aldrig få tävla honom och hoppa vet jag inte än men det verkar inte som det. Fastän jag har fått "mycket bättre" erbjudanden så håller jag fast vid hästen alla andra ser ner på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0