10. 10 saker du inte visste om mig

  1. Jag är väldigt blyg av mig. Även fast det inte märks när jag är med mina närmsta vänner. Hatar att prata med människor jag inte känner, tycker det är lite obehagligt... Men med mina vänner så är jag framåt, pratar hela tiden osv haha.
  2. Jag har spelat massor med olika sporter, men lagt av med nästan alla pga ridningen. Konståkning, handboll, fotboll, gymnastik osv.
  3. Jag var riktigt skoltrött i nian, sista året på Kvarnbergsskolan. Men än så länge tycker jag att skolan är riktigt rolig, (första året på gymnasiet alltså). Tror det är miljön i skolan som gör det, svårt att hitta en fräschare miljö för en skola + att det finns soffor ÖVERALLT!! I klassrummen, i business lab och busniess lounge. Love it!
  4. Jag har svårt för att visa känslor för alla. Alltså håller det mesta inom mig, vilket både kan vara bra och dåligt. Pratar inte mycket om sånt, inte ens med de närmsta vännerna.
  5. Jag har haft ryggproblem i våras, fick det på en hoppträning- Galopperade på en volt och så kändes det som att jag fick en kniv i ryggen. Kunde inte räta på mig, så fick hoppa av. Hade problem med att sitta och ibland kom det tillbaka. Var hos sjukgymnast och naprapat, men inget hjälpte. Nu verkar det dock ha försvunnit och får bara ont när jag sitter konstigt eller länge.
  6. Jag tycker att det är lika roligt att tömköra en häst som att rida. Jag tycker verkligen det är askul att tömköra, Ariel var riktigt rolig att tömköra. Roligare än att rida ibland hehe!
  7. För bara några månader sedan ville jag BARA rida ponnyer. Men någongång i somras kom allt ikapp och jag insåg att jag börjar bli försmå för att rida runt på ponnyer + att jag måste gå vidare om jag ska utvecklas. Därför rider jag helst på stora hästar idag, mycket roligare! (Men inte för stora hehe)
  8. Jag är lite wierd ang. mat och sånt. Eller de tycker iallafall de flesta som jag umgås med... Äter bla inte grädde, vaniljkräm/sås, lussebullar (saffran är blä), pepparkakor, kardemumma osv... Tråkigt men sant.
  9. Det bästa som finns ibland är att rida ut, bara släppa allt och njuta. Slippa all press och blickar, bara komma ut i naturen och känna friheten!
  10. Jag gillar inte ponnytävlingar. Haha, okej jag gillar inte ponnyungar (okej igen då, endel ryttare överhuvudtaget...). De som har asmycket pengar och kan köpa skitfina hästar och jättedyr utrustning, men har fortfarande inte lärt sig rida. Åh panik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0