9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?

Denna punkt var svår, hm.. Jag skulle nog vilja byta liv med en häst faktiskt. Nu låter det här jättekonstigt jag vet. Men jag skulle verkligen vilja veta vad hästarna tycker och tänker om oss människor, om dom verkligen tycker att det är kul att vi bestämmer över dom och att vi rider på dom varje dag. Sen skulle jag även vilja veta hur livet som en häst är, om dom tycker att det är kul att gå ut i hagen ett par timmar om dagen, inte få "bestämma" vilka dom får gå med i hagen. Hur det är att stå i en box mestadels av dagarna och inte få bestämma sina egna mattider till exempel. Ser det som ganska fascinerande.

Skulle jag byta liv med en människa så skulle det nog vara typ Tobbe Larsson, skulle vilja lära mig hur han handskas med sina hästar för dom ser ut att ha ett så bra och roligt liv faktiskt. Skulle nog lära mig riktigt mycket av honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0