älskar ljuset på bilden

Joggade lite lätt i ridhuset idag eftersom det spöregnar ute. När jag red fram så flyttade jag honom undan innerskänkeln i varje hörn i både skritt och trav. Sen så travade jag även över några markbommar på böjt spår, försökte få honom lyhörd och red i olika tempon. Red därför längst ut på bommarna där han fick öka på steget, på mitten där det var normalt och längst in där han fick samla ihop sig.

Det fungerade jättebra, speciellt i vänstervarv där han släppte ordentligt och blev jättemjuk och lyhörd. Lite stelare i högersidan men fortfarande lyhörd för tempoväxlingarna. Galoppen fungerade också ganska bra idag, även där bäst i vänstervarv då samlade han ihop sig och var fin. I höger så var han lite lång och flängig typ. Men jag är nöjd med honom, krävde inte så mycket utan ville bara jogga honom i en lätt form :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0