Dagens ridpass

Försökte mig på ett dressyrpass på banan, red samma övning som fredagens träning. Det gick bra till en början, han var jättefin i skritten emellanåt och bar upp sig själv samt vände fint och "smidigt". I traven så var han också ganska fin emellanåt, dock så orkar han bara en liten stund innan han tröttnar och tar bettet. Vet inte vad jag ska göra då, försöker mjukna i handen men det hjälper inte. Så antingen får jag "bära upp honom" och hålla allt i handen eller om jag släpper så tar han bara bettet, låser sig fast och springer iväg. Har verkligen provat allt, vet inte hur jag ska göra för att få det att fungera. Behöver verkligen börja rida ordentligt för tränare!

Så jag avslutade ganska tidigt då det bara kändes lönlöst, vet att man inte ska ge upp. Men jag red som en kratta och ingenting hjälpte så det vart bäst så.

Kommentarer
Postat av: Jennie

jag brukar göra så att jag rider fram på långa tyglar för min medryttar häst gör samma sak. Men om hon då bara älgar på så låter jag henne springa i ett snabbt tempo till hon själv tröttnar och när hon tröttnar så driver jag på lite till eftersom hon valde att gå snabbt då får hon liksom gå snabbt tills jag vill att hon ska gå lugnare. Hoppas du förstod ;)Då lär dom sig också att bära upp sig själva :P

2011-10-07 @ 20:28:33
URL: http://jeenniecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0