3. Det här behöver jag träna mer på

Hoppar över punkt 2 eftersom att jag redan har skrivit om när och varför jag började rida. Dessutom så härmar jag min kära vän Anko lite på den här punkten för att visa tydligt vad jag behöver förbättra :)

Denna bild är lite extrem för där drog han iväg som bara den med mig, men det visar
klar och tydligt vad jag menar iallafall. Och vad han än gör så får jag inte höja handen
sådär mycket!
Skulle även behöva räta upp händerna, rider med cykelstyre nu för tiden, inte bjaaa!
Detta har jag ingen riktigt bild på men jag behöver lära mig att kontrollera mitt humör,
att inte flippa ur bara för att inte går i den perfekta formen jag vill ha honom i. Eftersom 
Tinus och jag är väldigt lika och har lika mycket humör så resulterar det oftast till detta
när jag lackar ur! Inte alltid därför han kickara osv, ibland är det på bus också.
Sen skulle jag även behöva räta lite på mig, inte ge onödigt mycket eftergift över hinder osv. Men som ni ser så har jag en del att träna på, kommer nog skärpa mig när jag börjar rida regelbundet för tränare!

Kommentarer
Postat av: jessica

ett tips på hur man slutar flippa på sin häst :P

man rider och hur dåligt det än går så ska man bara se allt possitivt :) brallar hästen iväg så är det posetivt för att han är pigg :) slår han med huvudet så äre posetivt för att han är känslig i munnen. mm går han mot skänkeln så äre posetivt för att han antagligen känner den :)

jag har fått tänka väldigt mycket så när när jag rider för haking på april.. tex när vi ska flytta in bakdelen hela långsidan, då skiter hon i mig och springert bara, haha och det är posetivt, att hon springer,m efter som hon iövrigt är ganska lat så hade det varit med naturligt för henne att stanna :P

såå prova det, det funkar för mig :)

2011-09-26 @ 20:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0