4. Det här är jag bra på

Oj, den här punkten är svår. Tycker att det är jättejobbigt att säga vad jag själv är bra på, känner mig så självgod då+ att jag vet inte riktigt vad jag är bra på. Får ta mig en tänkestund nu hehe!

Seriöst jag kommer inte på någonting, det står stilla i huvudet. Fett svårt ju! Hade det varit för ett år sedan så hade jag kunnat säga att min sits är bra, för det var den . Iallafall i dressyren för då var jag upprät och stadig men nu när jag har blivit lite mer utav en hoppryttare så har den försämrats. Så ja, fett svårt! Okej hmmmmmm..

Jag är duktig på att berömma direkt när hästen gör rätt, även om jag precis har haft en fight med den så är jag snabb på att berömma såfort den gör rätt och lever liksom inte kvar i när den dummade sig. Utan försöker tänka framåt, precis som hästarna gör.

Sen så är jag också ganska tuff, jag blir inte rädd när hästen säger emot och kanske reser sig eller gör annat för att slippa undan, jag säger då till på skarpen istället för att sitta och vara orolig eller nöta löst med spöet. Det låter fett hemskt när jag skriver det men om en häst till exempelt inte vill gå framåt så tycker jag att det är mer elakt att sitta och småslå med spöet 10481501803203 gånger istället för att rappa till en gång ordentligt. Hästen blir bara irriterad om man småslår och det hjälper en ingenstanns. Och om man är mesig när en häst är bångstyrig, som Tinus till exempel som ofta smålättar eller kickar när han blir irriterad och inte orkar arbeta. Ja då måste jag säga till och visa vem som bestämmer, annars kommer han direkt inse att han kan ta över och kommer då bli ett monster till slut! Vilket varken är kul och bra för hästen eller ryttaren. Någon som håller med mig mig, varför/varför inte? :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0