börjar bli kallt nu...

Det börjar bli riktigt kallt nu, funderar lite över om jag ska börja rida med täcke och så nu. Hästarna lär ju börja behöva ha innetäcke snart också, så får dom det mysigt med pyjamas i kylan :)


Red Adde på banan idag, han var som vanligt väldigt spänd och tittig. Fastän han har sett domarbåset miljarder gånger nu så fick jag visa honom det idag igen minst 5 gånger och han blev lika rädd varje gång vi red förbi haha! Han har nog inte så långt minne den lilla hästen♥ Joggade iallafall runt lite till en början, orkade inte rida så seriöst. Men eftersom att han var så galet spänd och fjompig så red jag lite öppna och sluta för att få honom att fokusera på annat.

Galopperade även på små volter för då fick han inte chansen att dra iväg som han annars gör, för då när man bromsar så börjar han istället studsa och knockar en haha :( Men lyckades hålla ett jämnt och lugnt tempo på volterna och han skötte sig bra. Tror att den hästen är riktigt trevlig när man väl kan rida honom ordentligt, för jag gillar honom starkt men vet inte riktigt hur jag ska hantera hans studsande och när han drar iväg. Han är så känslig men samtidigt så lyssnar han inte så det är ett dilemma. + att han är den största skillnaden man kan komma ifrån Tinus haha, men det är bara nyttigt :)
Lånad bild av Julia (ägaren)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0