Dagens ridpass

Sofia har ju skrivit vad vi gjorde för övning under dagens dressyrträning. Jag red ju Tinus och det gick inte särskilt bra. Han var så stark och sprang ifrån arbetet så antingen så satt jag och bar upp honom eller så släppte jag och lät honom sköta det och då tog han bara bettet och sprang.

Jag lyckades inte kontrollera mitt humör så tog ett flertal skrittpauser för att lugna ner mig. Han var ganska fin stundtals i traven och även i skritten lossnade han ibland. Men det var inte alls så att jag kan känna mig nöjd. Mådde inte särskilt bra efteråt, känner mig bara så elak mot honom som inte kan rida ordentligt och att jag lackar ur så lätt :( Ska nog ta och bara skritta ut på söndag, ta det lugnt och bli nöjd för en gångs skull.

Du är ju bra, vi är ju bra. Varför kan det då inte visa sig då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0