Dagens ridpass

Skrittade först till travbanan, kollade underlaget men det var alldeles för blött och lerigt. Så skrittade tillbaka till ridbanan och väl där märkte jag hur sjukt pigg ponnyn var. Försökte rida lite dressyr, men gav upp det ganska fort och la till ett lågt kryss i dressyren så han skulle få tänka på något annat. I början var han så galet taggad på att få galoppera över det 30 cm höga krysset, struntade mest i mig och sprang på sitt vis.

Men efter något språng fick jag tag i honom och då gick det kalas! Fick även till endel galoppombyten och när han väl gjorde dom så vart han aslycklig, drog ner huvudet, ökade och studsade! Söta ponny, man blir bara så glad av att rida honom! :) I slutet var han väldigt avslappnad och lugn, inte alls lika stissig och hoppig som innan! Nöjd med honom idag :)

Jag och Olga hoppar båten på båtis!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vem red du?

2011-09-21 @ 22:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0