Dagens ridpass

Red ett pass på banan idag, till en början så fotade Nattis och sen fick Sara ta över i slutet. Först så gick det inte alls, han bara hängde sig i handen på mig och jag (dum nog) höll kvar och bar upp honom. Sen så kom jag på mig själv och då lät jag honom bara springa på som han själv ville, hade bara ett litet stöd i handen och mycket stöd med skänkeln. Först så sprang han bara på, såg ut som en travare haha men efter ett tag så lugnade han ner sig, saktade ner och började arbeta ordentligt. Då kändes han verkligen jättefin! I galoppen sen så hade jag lite mer stöd än i traven och då vart han jättetrevlig, lite ostadig men mjuk och bra för att vara sånär efter betet. Jättenöjd för att vara första "riktiga" ridpasset sen början på sommaren.
Film kommer strax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0