Kom på att..

jag har glömt att skriva om dagens ridpass så tänkte göra det lite snabbt!
Åkte ju tillbaka till stallet runt sex och fodrade kraft i båda stallen, sen red jag Tinus på banan. Skrittade först fram runt grindstugehagen, det blåste ganska mycket så Tinus var på tårna hela hela hela tiden, trippade fram och såfort jag kom åt honom så började han trava. Ni som känner Tinus vet att han INTE är den som taktar eller ens skrittar någorlunda fort.. han brukar liksom vara segare än de små ponnysarna jag rider ut med ibland haha!

Anywaaaaaay.. så red jag sen på banan och han var helt sajkad! Skitpigg och stark, drog iväg bara jag rättade till mig i sadeln så jag lät han springa ett par varv. Körde väl kanske 4-5 varv på raken i bägge varven, och vår ridbana är ganska stor.. tror ni han blev trött eller? Svettig ja men trött nej! Han försökte bocka ett flertal gånger men jag lyckades få upp huvudet haha, han brukar aldrig vara såhär på banan. Där är han alltid seg och uttråkad typ. Men han blev riktigt fin i traven sen, sprang på och bar sig i ett bra tempo och det var inte alls jobbigt för mig att rida. Kunde bara sitta där och ha lite stöd i handen, superskönt! Dock så fick jag aldrig till skritten eller galoppen, han drog bara iväg och såfort jag bromsa så fick han damp och hoppa på stället. Haha så jag kände att det var ingen idé när han hade så galet mycket energi och när allt var så "läskigt", skrittade ut sen runt grindstugehagen och ladan. Runt ladan höll jag inte i tyglarna ens, han gick hela rundan själv.. snacka om att kunna den vägen haha!
Jaja nu blev det här väääääääldigt långt så vi avslutar väl det med en bild haha, vinnare av ridskole KM - ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0