Markarbete för Marianne

Red fram kort i ungefär 10 minuter, skrittade runt ladan innan. Han var väldigt spänd och tittig, lyssnade inte särskilt bra. Sen började vi trava lite bommar på böjt spår. Red också lite fram och bakdelsvändningar, flyttade undan skänkeln för att få honom mer lyhörd. Därefter hoppade vi en linje med kryss, bom, kryss - 3 galoppsprång till ett räcke. Lät honom ta tyglarna ur handen på mig vilket resulterade till att han rusade iväg och det blev inte så runda eller fina språng. La därefter till en oxer 2 galoppsprång efter räcket sen och då höll jag i lite mer, gav inte den extrema eftergift jag har vanan att ge utan lättade bara lite.
Då hann jag också med att bromsa direkt efter hindrena. Adde blev så mycket finare, väntade på mig och hoppade jättefint! Avslutade med en liten bana då vi red travbommar, mittenlinjen (den med massa hinder) och därefter så hoppade vi 2 räcken på böjt spår och sen på mittelinjen igen och avsluta med travbommarna. Höjde upp sista hindret till 1.15 och det gick så bra! Trodde att Adde som är lite osäker skulle stanna eller åtminstone tveka, men icke sa nicke. Han kom bra in och fick till ett jättebra språng, så galet nöjd! Sån känsla att äntligen få hoppa igen, verkligen länge sedan jag hopptränade och på en så fantastisk häst också :)

Julia (ägaren) och Adde från helgens tävlingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0