Min ridhistoria

Allting började att jag red mycket på ponnyridningar bla, och i Övik fanns det en ponnygård där man fick hyra en shettis i en timma och rida fritt på. Det var riktigt kul hehe.

Men det seriösa började nät jag var sex år tror jag. Min mormor red på Värmdö Ridklubb och det gjorde ju att om jag skulle börja rida så var det där. Men jag fick iallafall börja på en "provapåridning" i ca en termin. Red för det mesta på Mino då, eller Chessy. När jag ridit där ett tag så fick jag börja i en riktig grupp, lördagar 13.20 tror jag det var. Red där, en gång i veckan i några år, fyra kanske?

Efter det fick jag börja rida två gånger i veckan också, började då på tisdagar 17.30. Där red jag kanske ett år, eller två kanske, minns inte. Efter ett tag så slutade jag på lördagar och började i en hoppgrupp på fredagar 18.15 istället, slutade även på tisdagar ungefär då.

Hösten 2009 provred jag Anna-Bella, ett isabellsto på Södra. Blev medryttare på henne och red ca 2-3 gånger i veckan. Red henne fram till i februari 2010. Då provred jag Ariel och blev medryttare på henne. På Ariel har jag tävlat hoppning upp till LB, tränat för massa tränare och kommit otroligt långt på vägen.

Jag slutade också rida på fredagar till sommaren 2011 eftersom gruppen blev allt sämre och sämre. Så ett tag red jag bara på Ariel. Slutade dock rida henne nu i Augusti 2011, efter 1½ år tillsammans.

Så just nu rider jag knappt någonting, hjälper till med kompisars hästar/medryttarhästar och sen ska jag rida en kurs på sex tillfällen. Men vi får se hur det blir, vill absolut inte tappa ridningen helt heller. Kanske hittar någon ny medryttarhäst på Södra eller Norra, vi får se helt enkelt! :)

Det vart fett osamanhängade, men jag var galet trött när jag skrev det här hahahah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0