Ariel historian - del 3

Minns inte så mycket om resten av sommaren, minns bara att jag hade sjukt mycket hästar haha! Hade Ariel typ 4 dagar i veckan, delade på Adde (hästen jag rider nu) tillsammans med Amanda i nästan 5 veckor och sen hade jag Lilleman och Olivia (Johannas dåvarande hästar) i ca 1 vecka. Så det vart galet mycket hästar med som max 4 per dag! Ariel red jag ut mycket på, trimmade lite och badade även.


Sen i augusti hade jag henne själv lite igen, var uppe på södra och hoppade på utebanan tillsammans med Jessica och April. Ariel var dunderfin och ah, allt satt som en smäck!


Sen fortsatte det väll, hoppade km den 29 augusti med en felfri ritt i clearrounden och ett pet i kmklassen. Ariel var duktig, hon vart lite lång när hon rev.


I september fortsatte vi träna för tränare och tror vi var iväg till mälarhöjden, men är inte säker och vet isåfall inte hur det gick haha. Den 19? september hoppade vi i spöregnet på utebanan och slog vårat höjdrekord. Hoppade mellan 135-140!


I slutet av september var vi även till Drevinge och hoppade LB LB. I första LBn fick vi ett stopp på 6:e hindret. Och i andra LB var vi 0:0a, men klassen var ihopslagen med alla kategorier så vi var lite för långsamma :(


I oktober sen hoppade hon typ ingenting då hon fick vila från de - inte HELT fräsch. I mitten på oktober red jag dock en markarbets kurs för Micke, och skoja inte att hon var pigg!!


Efter detta åkte jag till Gran Canaria och var borta i 2 veckor. Kom hem runt 10 november och satte redan då igång med Micketräning på hästen. Duktig ponny var hon då!


Sista tävlingen för året var på Gustavsberg den 4 december och det gick itne alls bra. Det var ungefär -12 grader hela dagen och den tävlingen kan vi bara stryka!! I LCn rev vi sista i grunden och i LBn stannade vi ut oss... Men jag förstår henne, det var svinkallt!


Sen fortsatte vi träna in i december. Men många uteritter i den härliga snön också!!!

Del 4 kommer snaaart ;D

Kommentarer
Postat av: Anonym

På sista filmen, hoppade du med hackamore då?

2012-01-06 @ 10:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0